Základné eGov-služby
Základné eGov-služby poskytujú možnosť on-line konania voči úradom elektronickou cestou, ktoré je ekvivalentom písomnej alebo osobnej formy. Tieto služby umožňujú
- preukázanie totožnosti občana alebo firmy v on-line styku dôveryhodným spôsobom,
- obojsmerné doručovanie elektronických dokumentov s preukázateľným doručením,
- úhradu poplatkov súvisiacich s úradným konaním,
- informovanie účastníkov o udalostiach – notifikácie (napr. o vydaní rozhodnutia).
Základné eGov-služby je možné nasadiť na konkrétnom úrade samostatne, nie sú závislé od ostatných informačných systémov a počítačových aplikácií (prevádzkových agendových systémov, účtovníctva a pod.). Je možné ich však s relevantnými systémami integrovať (napr. s registratúrou). Ich nasadením sa umožní občanom elektronický styk s úradom popri zachovaní súčasnej klasickej formy úradného styku – písomnej a osobnej.
Základné eGov-služby tvoria infraštruktúru a integračnú platformu pre nadstavbové eGov-služby a informačné systémy verejnej správy. Ich využívaním a postupnou integráciou do rôznych aplikácií a prevádzkovaných informačných systémov vzniknú ďalšie efekty a zjednodušenia pre občanov aj úrad, napr. už prevádzkovaný systém daní a poplatkov môže začať používať notifikačnú službu na rýchlejšia a lacnejšie upozorňovanie občanov, než je zasielanie upomienok.